Plesni teatar

Punih 30 godina Plesnog teatra Glazbene mladeži Split

Plesni teatar Glazbene mladeži Split već punih 30 godina kontinuirano se penje strmim stazama otvarajući nove vidike tisućama mladih svih uzrasta, od predškolske do studentske populacije. Afirmirajući kreativnost i osobni umjetnički izražaj kroz progresivan niz vježbi, počevši od jednostavnih pokreta pa sve do najsloženijih skokova i okretaja, baletni koncerti Plesnog teatra predstavljaju neprocjenjivu i jednu od najvažnijih vrijednosti animatorsko-pedagoških djelatnosti Glazbene mladeži Split. Vrsni koreografi, baletni pedagozi, samozatajni entuzijasti i kreativci, Branka Ćića Trumbić i Luciano Perić, odlučili su odgajati djecu baletnom umjetnošću, kroz kvalitetne projekte za koje su potrebni sati i sati intenzivnih vježbi da bi se postiglo plemenito držanje tijela, sukladnost linija te savršena harmonija glave i ruku u ljupkom „port de brais“. Već od 1985. godine, kada se bilježi prvi nastup Plesnog teatra (tada Muzičke omladine Split), djelovali su kao umjetnički voditelji, a najčešće i kao potpisnici gotovo svih predstava. Kontinuiranim radom, borbom, nepresušnom energijom, zavidnom stručnošću i pedagoško-didaktičkim talentom, iz godine u godinu oni su širili sastav svog baletnog ansambla.

Cilj im je bio promijeniti percepciju baleta kao stroge umjetnosti. Zato nikad nisu forsirali savršenstvo, već su poticali mlade da u sebi pronađu put da izraze balet kao pravu i istinsku umjetnost. Tisuće balerina, koje su do sada svoje prvo javno scensko krštenje ostvarile upravo zahvaljujući djelovanju Plesnog teatra na hrvatskim plesnim i kazališnim scenama, uz gostovanja i nastupe na domaćim festivalima, potvrđuju uspješnost njihovog pristupa i rada.

Tijekom svog djelovanja, Plesni teatar bilježi i mnoge uspješne projekte nastale u suradnji, poput priče Ljubav na prvi mijau, koju je osmislila dječja spisateljica Dunja Kalinić. Projekt je prvotno bio zamišljen kao mjuzikl, a u rukama uvijek nadahnutih koreografa splitskog Plesnog teatra, uz izbor glazbe L. Perića (Weber-Bizet-Mendelsshon), Ljubav na prvi mijau doživjela je stanovite preinake libreta i prilagođavanje klasičnijem žanru, izazvavši ogroman interes uz veliku podršku i dječje odobravanje. S istom spisateljicom surađivali su i na baletu Kućica, koji je imao najbrojniju najmlađu splitsku publiku. Plesni teatar surađuje i s HNK Split, a u koprodukciji su na kazališne daske postavili balet Mythodea-Odiseja Mars 2001., nastalog na glazbu grčkog skladatelja Vangelisa. Praizvedba ovog baleta 2002. godine, čiji sadržaj govori o misteriju stvaranja svemira, ponukala je koreografe da plesnim pokretom dočaraju i slijede glazbu, upotrebljavajući i moderniji izraz, ali uvijek poštujući pravila klasičnog baleta.

Neiscrpnom energijom teta Čića i barba Luka iz godine u godinu postižu sve zapaženije rezultate obogaćujući svoj plesački ansambl, kako kvalitetom, tako i kvantitetom. Njegujući klasični balet desetljećima, koncertima i godišnjim produkcijama, iskazujući pritom iskonsko poštovanje i ljubav prema njemu te ga spajajući s modernom umjetnošću, stvorili su nešto posebno i hvalevrijedno. Stvorili su djecu koja vole balet te publiku koja ga uživa konzumirati. Svake godine u splitskom HNK održavaju se završni baletni koncerti na kojima se predstavljaju svi razredi mladih balerina, polaznica baletnog studija Plesnog teatra, od kojih su mnoge nastavile, a zasigurno će mnoge tek nastaviti, svoju profesionalnu plesnu karijeru u nacionalnoj kazališnoj kući.